Тема: Узагальнення за темою «Єгипет»
Мета:
шляхом використання дидактичних ігор,
конкурсів закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з
теми; удосконалювати
навички роботи в групах;
розвивати уміння давати
характеристику історичним подіям, особам, будувати логічні ланцюжки,
застосовувати набуті знання
та вміння в новій навчальній ситуації; сприяти розв'язанню
завдань з формування творчого мислення учнів, їх предметних
компетенцій, розвитку активної пізнавальної діяльності;
виховувати любов до
історії.
Обладнання:
карта, картки із завданнями, роздавальний матеріал, кросворди, сигнальні картки .
Тип уроку: урок
узагальнення й систематизації знань.
Форма
проведення: урок-гра
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Мотивація навчальної діяльності
Одного разу великий учений –астроном П’єр
Симон Лаплас сказав : «Те , що ми знаємо ,- обмежене, а те, чого ми не
знаємо , - нескінченне» Це висловлювання
стане епіграфом нашого уроку .
Дорогі друзі! Ми з вами завершили вивчення теми «
Єгипет ». Сьогодні ми
узагальнимо і підсумуємо, перевіримо
свої знання. У нас буде незвичайний
урок. Ви матимете можливість продемонструвати свої інтелектуальні здібності, вміння працювати в групі,
спілкуватися, відстоювати власну точку зору.
III. Основна частина уроку
Гра « Щасливий випадок»
Учні поділені на дві команди « Нижній Єгипет» і «Верхній Єгипет»
Кожна команда має свою символіку
«Нижній Єгипет»- червоний
колір і «Верхній Єгипет»- білий колір .
І тур . «Естафета .»
Запитання ставиться кожному члену команди. Якщо всі правильно
відповідають , команді додається ще 3 бали.
Запитання для команди «Нижній
Єгипет»
1.
Річка яка
протікає в Єгипті ?(Ніл)
2. У яке море впадає Ніл ?(Середземне)
3. На березі річки росте очерет, який називають…(
папірус)
4. Вітер , який дме 50 днів , єгиптяни називають …(
хамсин)
5. Ніл виходить з берегів , почалася…(повінь)
6. Стародавні Єгиптяни
займалися в основному ….(землеробством)
7. Як єгиптяни молотили зерно?
8. Щоб зрошувати поля єгиптяни прокопували…( канали0
Запитання для команди «Верхній
Єгипет»
1.Підйомні машини для води
називали…(шадуфи)
2.Єгипет поділений на області .
які називалися …(номи)
3. Єгиптом управляв… ( фараон)
4. На голові єгиптяни носили
…(перуки)
5. Єгипетське письмо –
це…(ієрогліфи)
6. « Вухо хлопчика на його …» (
спині)
7. « Батько жаху»- це … ( сфінкс)
8. Найвища піраміда …? (Хеопса)
ІІ тур .Конкурс кросвордів .
Команди обмінюються кросвордами .
Кожне запитання кросворду -1 бал.
ІІІ тур «Хто це?»
1.Він розбив гіксосів , штурмом
здобув фортецю Аваріс та звільнив країну
. (Фараон Яхмос).
2.Гоноровитий і безжальний фараон
. Ходив походами на Сирію та Палестину.
(Тутмос ІІІ)
3. Він здійснив релігійну
реформу, побудував місто нечуваної краси .(Аменхотеп (Ехнатон))
4.Царював 67 років . ходив
походами проти хетів , побудував нову столицю і храм богові Птаху. ( Рамзес ІІ)
ІV .Конкурс капітанів . Капітани отримують
завдання у конвертах .На підготовку дається 5 хвилин Ціна запитання -3 бали.
V тур « Мозаїка.» Учні отримують слова з
яких мають скласти визначення поняття і
назвати його .Команда яка швидше і правильно справиться з завданням отримує 2
бали
VІ тур «Снігова куля»
Всі
учасники записуючи речення по черзі складають розповідь .
І команда –« Освіта»
ІІ команда - «Література»
Резервний тур
«Впіймай помилку»
Командам пропонується текст з помилками, які потрібно знайти й виправити.
Один брехун і хвалько стверджував, що за допомогою
«машини часу» він побував у Стародавньому Єгипті.
—Коли я потрапив до цієї країни, —
розповідав він друзям, — то дізнався, що у єгиптян велике горе. Ніл
не розливався вже декілька років і дуже обмілів. Решту річок Єгипту
можна було легко перейти убрід. Корабельники довезли
мене Нілом до першого порогу я щедро розплатився з ними, узяв решту —
жменю дрібних монет і зійшов на правий
берег У цьому місці була зведена найбільша з пірамід, в якій, як
відомо, похований фараон Ту-танхамон. Як тільки я вирушив до
піраміди, як хлинула злива і мені довелося рятуватися від дубовому
гаю. Чекаючи, поки скінчиться злива, я став шукати вхід до піраміди.
Проте єгиптянин сказав мені, що гробниця Тутанхамона давно
пограбована і жодна річ не збереглася.
—Припини вигадувати, — перервали
розповідача слухачі, — ти ніколи не був у Стародавньому Єгипті.
Твоя розповідь .містить десятки історичних помилок!
Аналіз
помилок
1. Розливи
Нілу відбувалися щорічно. На початку літа в Центральній Африці йдуть сильні дощі,
водночас у горах, де беруть своє початок притоки Нілу, тане сніг, це
й спричиняє його розливи.
2.
Інших річок в Єгипті не було.
3.
Карбованих монет у Стародавньому
Єгипті не було. Існував прямий обмін товарами. В разі необхідності
мірилом вартості служило зерно.
4.
Піраміди зводилися лише на лівому
березі. Згідно з віруваннями стародавніх єгиптян, на заході «вмирало» сонце,
занурюючись у потойбічний світ.
5.
Найбільша піраміда була побудована
для фараона Хеопса.
6.
В Єгипті жаркий та посушливий
клімат. Дощі випадають вкрай рідко.
7.
У районі пірамід дубових гаїв не
було.
8.
Гробниця фараона Тутанхамона була
винайдена Картером недоторканною в 1922 р.
Кожна
правильна відповідь оцінюється у 2 бали.
ІV Підсумки уроку. Оцінювання знань учнів .
V. Домашнє завдання ( на вибір учнів)
1. Скласти кросворд
2. Намалювати саркофаг для фараона .
Немає коментарів:
Дописати коментар